Inschrijven en betalen

Reeds ingeschreven?

Vergeet niet om jaarlijks je lidgeld te betalen: 60€ (15€ voor leden met lidgeld op maat, zie verder) overschrijven op het rekeningnummer BE39 0682 3768 8019 met in mededeling: "inschrijving van 'naam kind' + 'jaar' ". Dit moet voor 15 oktober, want dan betalen we het inschrijvingsgeld voor elk lid aan onze moederorganisatie Scouts & Gidsen Vlaanderen. Het inschrijvingsformulier moet je niet opnieuw invullen.

Zin om eens van scouting te proeven?

Uw dochter of zoon mag twee keer gratis komen proberen (zie 'Riddersbladen' voor mogelijke data en uren) voor dat hij zich moet inschrijven. Uw kind kan dan gewoon afkomen en meedoen, volledig verzekerd en zonder uniform!

!OPGELET!
Scoutsjaar 2023-2024:
Met pijn in het hart moeten we meedelen dat er voor volgende leeftijdscategorieën een ledenstop is.

• Wouters (geboortejaren 2013-14-15)
  • Jonggivers (geboortejaren 2010-11-12)
  • Givers (geboortejaren 2009-08-07)

Door de recent toegenomen populariteit van jeugdbewegingen kan onze leidingsgroep (nog) niet volgen en moeten we uit veiligheid een maximum aantal leden handhaven. Is uw kind uit een van deze geboortejaren, vragen we u om niet te komen proberen, maar om eens te gaan zien bij andere jeugdbewegingen of er plaats is.

Hoe inschrijven?

Nadat uw kind is komen proberen, kan u onderstaand formulier invullen en het jaarlijks inschrijvingsgeld (60 euro) overschrijven op het volgende rekeningnummer: BE39 0682 3768 8019 met in mededeling: "inschrijving van 'naam kind' + 'jaar' "
Als u deze stappen goed doorlopen heeft, is uw kind officieel ingeschreven! Welkom!

We zullen zeker contact opnemen als er iets niet in orde is of indien we nog extra vragen hebben. Aarzel zelf ook niet om ons bij vragen of opmerkingen te contacteren via mail (groepsleiding@scoutsevere.be), telefoon of ons lekker gezellig aan te spreken op zondag.

Lidgeld op maat

We willen ieder kind de kans geven om lid te worden van scouting. Geld mag daarbij absoluut geen rol spelen. Voor wie het financieel wat moeilijker is, wat de reden daarvoor ook is, bestaat het 'Lidgeld op maat'. Je betaalt dan 10 euro lidgeld per kind, hebt verminderde kosten voor weekends en kampen, en krijgt eveneens automatisch korting op scouts-hemden/broeken/rokken in de Hopper scoutswinkels. Belangrijk om te weten is dat noch de scoutsgroep, noch andere ouders hiervoor extra betalen: De gemeentes Evere en Schaarbeek (onder de vorm van subsidies) en onze moederorganisatie Scouts & Gidsen Vlaanderen vangen dit helemaal op. Aarzel dus niet en vink het vakje "Ik wil gebruik maken van de mogelijkheid voor verminderd lidgeld" op onderstaand inschrijvingsformulier aan of spreek de leiding hierover aanHet betalen in schijven is ook altijd mogelijk!

Varia

Bij vergaderingen worden er soms foto's genomen die achteraf te vinden zijn op de facebookpagina van onze scouts, laat zeker weten indien u hier niet akkoord mee bent, dan houden we daar rekening mee. Wenst u dat we een bepaalde foto offline halen, laat het ons weten dan kan dit perfect.

Onze scouts- en gidsengroep hecht veel belang aan de privacy van leden, leiding, ouders en sympathisanten.
Via deze link vinden jullie onze privacyverklaring waarin uitgelegd staat welke persoonsgegevens we verzamelen en verwerken. We doen dit steeds in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR).